سعید آیتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات با همکاری اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان بعد از درمان معتادان و با اطمینان از سلامت کامل فرد برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و در راستای جلوگیری از بازگشت مجدد این افراد به سمت اعتیاد پرداخت شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: همچنین مصوب شده است تا با همکاری این نهاد امسال به ۷۰ معتاد بهبود یافته که کارت مهارت آموزی دارند، تسهیلات اشتغالزایی ۴۰۰ میلیون ریالی پرداخت شود.

آیتی یادآور شد: در راستای حمایت از بهبود یافتگان و ایجاد مشوق برای کارفرماها، امسال از ۲۰ فرد بهبودیافته که در کارگاه ها فعالیت می کردند، حمایت های بیمه ای شد.

وی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر در خراسان شمالی گفت: از ۱۰ میلیارد زیال اعتبار مصوب برای جمع آوری معتادان متجاهر استان، شورای مبارزه با مواد مخدر در نیمه نخست امسال بیش از ۲ میلیارد ریال آن را برای ساماندهی آنها هزینه کرد.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.