وی افزود: در حوزه مواد مخدر چند مقوله داریم که به ترتیب بحث ترانزیت و ورودشان به کشور، درمان، نحوه توزیع مواد مخدر در بین معتادین و معتادان متجاهر را داریم.

 سردار مومنی افزود: معتادان متجاهر باید اولویت کوتاه مدت ما باشند و فورا جمع آوری و درمان شود.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد طلاق‌ها مربوط به مواد مخدر و ۷۰ درصد زندانیان معتادان هستند. مومنی افزود: در کمیته‌های پیگیری به جمع‌آوری معتادان متجاهر ۵ آسیب را بررسی می‌کنیم که مواد مخدر باید در اولویت آنها باشند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ماده ۱۵ قانون اساسی گفت: هر فردی معتاد باشد طبق قانون  باید خودش را به مراکز درمانی معرفی کنند و اگر خودش را معرفی نکرد آن موقع مشمول ماده ۱۶ می شود.

وی ادامه داد: ماده ۱۶ می‌گوید هر فردی که خودش را معرفی نکرده و بعضاً اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کرده،  مجرم معرفی می‌شود که نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند، ماده ۱۶ رویکردش جمع‌آوری ساماندهی و بعد از آن درمان است.

 مومنی ادامه داد: ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران و ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم.

 افزود:  این طرح نباید مانند طرح‌های قبلی باشد، مهمترین دغدغه مردم این بوده که این معتادان بعد از جمع‌آوری مجدد آزاد و به جامعه بازگردند و دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری و بهزیستی باید اقدامات لازم را برای نگهداری معتادان انجام دهند.

 مومنی تاکید کرد: نگهداری معتادان کار آسانی نیست و پلیس پایتخت برای حفظ وضع موجود باید توانی پیش از قبل بگذارند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: هرچه در این منطقه رفت و آمد بیشتر شود و مسئولان بیشتری رفت و آمد کنند امنیت اینجا بالاتر می رود.

مومنی در پایان تاکید کرد: بودجه در جهت کارهای عمرانی و فرهنگی و تخصصی اختصاص داده می شود.