مرکز درمان جامع اعتیاد هم بهبود یک مرکز اجتماع مدار می باشد، که در شهریور 1399 زیر نظر دکتر مجتبی شجاعی تاسیس و با کادری مجرب متشکل از روانشناسان، مددکاران و یاوران مجرب در شهر کرمان شروع به کار نموده است.
این مرکز از اولین لحظه درمان (قطع مصرف مواد) تا زمان پذیرش مجدد بیمار در جامعه در کنار بیمار حضور دارد و خدمات متنوع و گوناگونی را به بیماران ارائه می دهد.
کادر درمان این مرکز متشکل از یک پزشک (دکتر مجتبی شجاعی)، سه روانشناس (محمد علی محمدی (سرپرست تیم درمان)، سید بهنام هاشمی (مسئول فنی)، مجتبی ابراهیم نژاد (روانشناس بالینی)) و یک مددکار (کمال مودب) و چهار یاور مجرب به همراه چهار مسئول واحد های قطع مصرف، یک نیروی اداری، یک کارپرداز و یک آشپز می باشد.

ظرفیت اسمی این مرکز 20 نفر برای واحد قطع مصرف و 60 نفر برای واحد درمان اجتماع مدار می باشد.

هزینه این مرکز بر اساس تعرفه رسمی می باشد و مدت اقامت بیمار در مرکز بین 4 الی 6 ماه بنا بر تشخیص روانشناس بیمار و تیم درمان به طول می انجامد.
در طول اقامت، بیمار در مرکز از خدماتی همچون جلسات مشاوره فردی هفتگی، جلسات مشاوره خانوادگی، کارگاه های آموزشی توسط تیم درمان، پیگیری های مددکاری، جلسات آموزش خانواده به صورت حضوری و آنلاین، ویزیت مستمر توسط پزشک و ارتباط و آشنایی با جلسات NA و AA بهرهمند می شود و بعد از پاان دوره 4 الی 6 ماهه بیمار باید به مدت دوماه در هفته یک شب اقامت دریافت نموده و در جلسات شرکت نماید و از وی تست گرفته شود. بعد در دو ماه بعد این روند ده روزی یک مرتبه اتفاق می افتد و در دو ماه سوم بعد از ترخیص در ماه دو مرتبه اقامت صورت می گیرد و در نهایت ماهی یک مرتبه تا پایان سال اول پاکی به اتمام برسد. از بعد از آن مقیم ترخیص شده به اختیار خود هر زمان به مرکز مراجعه نماید اعضای مرکز پذیرای وی بوده و می توانند از خدمات مرکز استفاده نمایند.

در پایان یکسالگی مقیم می تواند از معرفی برای دریافت وام از بهزیستی برای اشتغال زایی استفاده نماید.

لازم به توضیح است که علاوه بر تمامی خدمات مرکز، بیمار در زمان حضور در مرکز در برنامه درمانی قرار گرفته و با توجه به رفتار ها و روند درمان تشویق دریافت می کند و در مقابل بابت رفتار های نامناسب و نواقص شخصیتی از تنبیه های روانشناسی شده استفاده می گردد تا بیمار به اصلاح رفتار بپردازد و اصلاح رفتار در وی نهادینه گردد. بیمار در بدو ورود در پایین ترین قسمت سلسله مراتب قرار می گیرد و به مرور به واسطه همین تشویق ها و تنبیه ها در سلسله مراتب ارتقا پیدا می کند و یا دچار سکون یا افت رتبه می گردد.

این روند هر دو هفته یک بار تکرار می گردد به نحوه که مقیم در انتها می تواند در صورت عملکرد خوب با رتبه مدیریت از مرکز ترخیص گردد. لزوما همه مقیم ها به درجه مدیریت نمی رسند و این به عملکرد آنها بستگی دارد.