به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر پرويز افشار در جلسه ٤٢ كميته تخصصي توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر كه صبح امروز در مجموعه فرهنگي شقايق با حضور اعضاي كميته برگزار شد؛ گفت: اين كميته طي سال هاي گذشته رشد قابل قبولي داشته است و اميدوارم در سال ٩٦  نيز اين رشد فزاينده ادامه يابد.

وي افزود: در راستاي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ، نگاه و فعاليت ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر مي بايست درون زا باشد به گونه اي كه كشورهاي جهان، به تأسي از فعاليت هاي كشور ما، عمل كنند و در واقع الگوي موفق دنيا باشيم.

افشار از ورود سمن هاي جديد به كميته تخصصي توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد استقبال كرد و گفت: اگر كانون هاي ديگري هم هستند كه در هر يك از ابعاد مبارزه با مواد مخدر مي توانند ياري گر ما باشند، از همكاري با آنها استقبال مي كنيم تا مشاركت حداكثري  در اين عرصه ايجاد شود.

معاون دبيركل ستاد بيان داشت: سازمان هاي غيردولتي قدم هاي اساسي در حوزه مبارزه با مواد مخدر برداشته اند و توجه زيادي به حوزه هاي كاهش آسيب، حرفه آموزي، توانمندسازي و اشتغال دارند كه باز هم مي بايست توجه بيشتري شود چرا كه فرد بهبودیافته در جامعه پس از تحمل سختی‌های فراوان در قدم اول پس از پاکی، مشکل امرار معاش خواهد داشت كه بايد چرخه آخر درمان براي اين افراد تكميل شود .

افشار در پايان با بيان اينكه ۱۷۰ کشور اعلام کردند که مشکل اول و اصلی آنها اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: مواد مخدر و اعتياد به آن، مشكل جهاني است، همه كشورها بايد با توجه به تزايد مصرف مواد مخدر در دنيا تلاش كنند تا حجم اعتياد را كنترل و كاهش دهند تا شاهد عدم گرايش نوجوانان و جوانان به اين پديده شوم باشيم.