به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری که به مناسبت اولین روز از هفته بهزیستی در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی در مهار برخی آسیبهای اجتماعی اقدامات موثری انجام داده، به طوریکه پیشگیری از  معلولیت ها و توانمندسازی جامعه هدف جزو اهداف اصلی بهزیستی محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه در زمینه آسیبهای اجتماعی، ارتقای دانش و آگاهی جامعه یکی از موضوعاتی است که بهزیستی به آن ورود کرده است، افزود: علاوه برآن تقویت و افزایش تیم های اجتماع محور در زمینه اعتیاد طرح دیگریست که در بهزیستی پیگیری و انجام شده که در همین رابطه ۵ هزار تیم در ۵ هزار محله مستقر شده‌اند.

برقراری 380 هزار تماس با خط ملی اعتیاد در سال گذشته

ارتقاء خطوط مشاوره به دوبرابر در تهران

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه از یک میلیون و صد هزار تماس با خط مشاوره 1480 این سازمان خبر داد گفت: سال گذشته از میان یک میلیون و صد هزار تماسی که با 1480 برقرار شد توانستیم به 600 هزار تماس پاسخ دهیم. همچنین سال گذشته 380 هزار تماس نیز با خط مشاوره اعتیاد (9628) برقرار شد که در سال جاری قصد داریم خطوط مشاوره سازمان را به لحاظ ظرفیت پاسخگویی ارتقاء دهیم و در تهران به دو برابر برسانیم که برای خط 9628 توسعه فیزیکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نتایج پیمایش ملی اعتیاد در صورت موافقت وزیر کشور و رفاه منتشر می‌شود

بندپی همچنین از رصد آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی خبر داد و گفت: یک پیمایش ملی در خصوص اعتیاد انجام داده‌ایم که به زودی در صورت موافقت وزرای کشور و رفاه اجتماعی نتایج آن منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: در حال حاضر دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در بهزیستی راه اندازی شده و پیمایش عوامل خطر و محافظ آسیب‌های اجتماعی نیز آغاز شده است و علاوه بر آن چندین طرح مختلف با دستگاه‌های مرتبط نیز در دست اجراست که همه آنها در راستای رصد آسیب‌ها اقدام می‌کنند.