ستاره اسکندری در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با قاچاق انواع مواد مخدر و داروهای روانگردان یک گردش اقتصادی به جریان می افتد به همین دلیل تا وقتی که برای بحث قاچاق این مواد راهکاری اصلی از سوی مسوولان و دست اندرکاران مربوطه اتخاذ و برخورد ریشه ای نشود، بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پدیده شوم قاچاق موادمخدر به ابزارى کارآمد و راهبردى در گسترش سلطه صاحبان قدرت در دنیا تبدیل شده است ، اظهار کرد: متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى اقشار مختلف به ویژه نوجوانان را نیز به سمت خود کشانده است.

اسکندری اضافه کرد: اعتیاد معضلی بوده که اگر چه درباره آن بحث ها و تلاش‌های مختلفی انجام می گیرد، اما پدیده قاچاق همچنان بر پیچیدگی‌های آن افزوده و به عنوان یک بحران موثر اجتماعی، فرهنگی و غیره مطرح است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه علاوه بر اتخاذ تدابیر درست و ویژه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، بحث های فرهنگی و اجتماعی نیز برای مقابله با اعتیاد ضروریست ، ادامه داد: پدران و مادران خانواده نقش مهمی در این باره ایفا می کند بطوریکه باید ارتباط مناسب و مستمری با مدرسه و محل تحصیل فرزندان خود داشته باشند، تا از وضعیت درسی، اخلاقی، رفتاری و دوستی های او اطلاع یابند و در صورت لزوم از معلمان و مسوولان مدرسه کمک گیرند.

به گفته اسکندری، باید والدین به تغییرات رفتاری، افت تحصیلی، وجود مشکلات خلقی مثل افسردگی یا اضطراب آنها توجه کنند چرا که اینها هم مسبب روی آوردن به مواد و هم ناشی از آن است و جهت رفع و درمان آنها با مراجعه به مشاوران و روانشناسان اقدام کنند.

بازیگر سریال تلویزیونی نرگس تصریح کرد: مسائل عمده ای نیز وجود دارد که بیشتر بر عهده مسوولان درگیر در امور نوجوانان و جوانان مانند آموزش پرورش، وزارت ارشاد و تربیت بدنی است .

اسکندری خاطر نشان کرد: آنان سهم به سزایی در ایجاد انگیزه تلاش در امر تحصیل، آموزش و یادگیری فنون، پرداختن به هنرها و تفریحات سالم جوانان دارند که البته باید با همگانی کردن تسهیلات و ایجاد مراکز فرهنگی ـ ورزشی ـ تفریحی و سپس ایجاد بازار کار مناسب، نوجوانان و جوانان را هرچه امیدوارتر سازند.