به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیدقدیر مرتضوی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌های پیشگیرانه مواد مخدر در 25 درصد از مدارس استان انجام شده است اما امسال این رقم به 40 درصد افزایش یافته است.

وی جوامع دانش‌آموزی را یکی از گروه‌های هدف برای آموزش و مقابله با مصرف مواد مخدر دانست و افزود: شروع مدارس فرصت خوبی برای آموزش این قشر از جامعه، معلمان، والدین و کارکنان مدارس در سطح استان است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم پاکسازی محیط‌های اطراف مدارس بیان کرد: خوشبختانه آمار دانش‌آموزان معتاد در مدارس سطح استان اندک است اما باید با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت همین تعداد اندک نیز شناسایی و در چرخه درمان قرار گیرند تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرای طرح امید در استان موظف به ارائه راهکارهای تشویقی برای شرکت افراد در این طرح هستند چرا که تاکنون استقبال خوبی از این برنامه صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شهردای‌ها باید نظارت جدی بر پارک‌ها داشته باشد، افزود: شهرداری شهرکرد باید نسبت به پاکسازی ساختمان‌های مخروبه به منظور جلوگیری از ایجاد پاتوق مصرف مواد در این مکان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد.