دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش در جمع والدین دانش آموزان و دبیران و کارکنان مدرسه شهیدفکوری پدافند هوایی کیش، هوشیاری والدین و آگاه سازی فرزندان از خطرات مواد مخدر را یکی از راه‌های مهم ریشه‌کن کردن آن در خانواده و جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، نشست آموزشی پیشگیری از اعتیاد با هدف پیشگیری از اعتیاد در مدرسه شهیدفکوری پدافند هوایی کیش و با حضور والدین دانش آموزان و دبیران و کارکنان این مدرسه برگزار شد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش در این مراسم ترویج مصرف انواع مواد مخدر را راهبرد و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی علیه کشورهای جهان سوم برای به انحراف کشاندن نسل جوان آنان دانست و تصریح کرد: برای مقابله با این جنگ نرم دشمنان همه خانواده ها بایستی با احساس مسئولیت به دولت کمک نمایند و در این خصوص حساس باشند.

جهان با اشاره به اینکه باید حساسیت های جامعه نسبت به اعتیاد افزایش یابد گفت: بی تفاوتی جامعه نسبت به این موضوع و عادی انگاری اعتیاد این امکان را که ما از ظرفیت جنبش عمومی برای حل مسئله بهره بگیریم، می کاهد. وی اعتیاد را خطری بزرگ برای نسل جوان دانست و گفت:  اعتیاد ، پشت در خانه همه اقشار جامعه کمین کرده است و این آسیب اجتماعی ، می تواند همه را در معرض خطر قرار دهد.

دبير شورا افزود: آگاهی و آمادگی به خانواده ها در مقابل این آسیب بایستی آموزش داده شود تا جامعه بتواند در جهت مقابله و مبارزه با مواد مخدر توانمند شود.

جهان ادامه داد: اعتیاد به ثروت و فقر بستگی ندارد وجود اقشار تحصیل کرده در مراجعه به مراکز درماني، نشان دهنده اين است که اعتياد بايد از ريشه، يعني خانواده خشکانده شود. وي  در پایان با اشاره به نقش مهم خانواده در پیشگیری از آسيب هاي اجتماعي اظهار داشت: اگر خانوادها فرزندان خود را با محيط های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی آشنا کنند، تاثير زيادي در کاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.