به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر؛ علي مويدي در نشست هماهنگي بين ستاد مبارزه با موادمخدر، دادستاني كل، سازمان زندانها و پليس مبارزه با موادمخدركه در اردوگاه حرفه آموزي فشافويه برگزار شد، گفت: مجموعه قوه قضائيه در بحث ساماندهي وضعيت قاچاقچيان موادمخدر قدم‌هاي بلندي برداشته است و اميدي در اين عرصه ايجاد كرده كه آثارش در كشور هويدا است.


وي ادامه داد: ستاد مبارزه با موادمخدر با تامين اعتبار براي تكميل اردوگاه حرفه آموزي فشافويه تلاش كرد و حالا كه اين مجموعه آماده بهره برداري شده است خواهان استفاده از ظرفيت آن براي نگهداري معتادان متجاهر و همچنين خرده فروشان موادمخدر هستيم.


اين مقام مسوول در ستاد با اشاره به اينكه رويت معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد در سطح شهر زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست افزود: در بحث تكميل و تجهيز اردوگاه فشافويه بيش از 100 ميليارد تومان توسط ستاد هزينه شده و مجموعه كاملاً آماده بهره‌برداري است ليكن در حال حاضر اين مجموعه بزرگ بلا استفاده است. با تمامي تلاشي كه پليس و دادستاني براي جمع آموري و نگهداري اين افراد انجام مي‌دهند ليكن به دليل كمبود فضاي نگهداري معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد با مشكل مواجه هستيم و اميدواريم با راه‌اندازي اين اردوگاه توسط سازمان زندانها ، فضاي مناسب را براي نگهداري اين افراد در اختيار داشته باشيم.


مويدي افزود: فضاي نگهداري براي 2500 معتاد متجاهر و 7500 خرده فروش مواد در اين اردوگاه وجود دارد و اميدوارم كه به زودي و با هماهنگي‌هاي نهايي امكان استفاده از اين مجموعه فراهم آيد.


در اين نشست، دادستان كل كشور نيز گفت: اهميت مساله مبارزه با موادمخدر مورد اهتمام جدي همه مسوولان كشور بخصوص مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مي‌باشد و در چند جلسه‌اي كه در حضور معظم‌له براي بررسي آسيب‌هاي اجتماعي برگزار شده موضوع موادمخدر يكي از دغدغه اصلي ايشان مي‌باشد.


حجه الاسلام و المسلمين منتظري افزود: تمامي اركان مبارزه با اين بليه بايد دست به دست هم داده و با همدلي فراتر از وظيفه‌اي كه عهده داريم براي اين موضوع چاره‌انديشي كرده و بر اساس تعامل براي حل اين معضل اقدام كنيم.


وي افزود: بخشي از مشكلات در عدم شفافيت قانون است. بايد موانع قانوني و نكات مبهم قانون را با همكاري قوا برطرف كنيم .


دادستان كل كشور ادامه داد: كارگروهي مشتكل از قوه قضائيه، پليس و ستاد مبارزه با موادمخدر تشكيل شده و تا چند روز آينده موانع موجود براي بهره‌برداري از اين اردوگاه را بررسي كرده و در نشست بعدي براي تصميم گيري راهكار ارائه دهد.