مهدی احمدی روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر نیر گفت: با استفاده از ظرفیت‌ ها و توانمندی ‌های مردمی باید گام ‌های اساسی را برداشته و پیشگیری اجتماع ‌محور از اعتیاد را در برنامه ‌ها قرار دهیم.
او با تاكید بر لزوم توسعه فعالیت ‌ها و تیم ‌های اجتماع ‌محور از اعتیاد افزود: حمایت ‌های لازم انجام می‌ شود تا با تقویت فعالیت ‌ها در این بخش مبارزه با مواد مخدر به شكل جدی عملی شود.
فرماندار نیر همچنین با تاكید بر لزوم تدوین برنامه كاری برای مقابله با مواد مخدر گفت: امسال باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از مواد مخدر به صورت كیفی و همسو با شعار سال اقدام و پیگیری شود.
احمدی اظهار كرد: اقدام فرهنگی و حمایت های انتظامی و قضایی اعضای این شورا در سال گذشته موجب شد پرونده های ورودی مواد مخدر به سیستم قضایی كاهش یابد.
وی افزود: هدف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برخورد سخت افزاری نیست و این معضل اجتماعی باید به صورت نظری و تئوری سازی متناسب با شرایط شهرستان مرتفع شود.
صادق سروری ، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این جلسه از تهیه نقشه راه پنج ساله پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد.
وی افزود: نقشه راه پیشگیری از اعتیاد استان از آغاز سال 95 تا پایان سال 99 اجرایی می شود.
شهرستان نیر در 30 كیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.