به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقا میرزایی ظهر شنبه در جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد لرستان با بیان اینکه اعتباراتی که در حوزه پیشگیری از اعتیاد به استان ها اختصاص داده می شود محدود هستند، اظهار داشت: یکی از معیارهای تخصیص اعتبار در ستاد پیشگیری تدوین به موقع و تایید اسناد هزینه توسط دیوان محاسبات است.

وی با تاکید بر اینکه سمن های حوزه اعتیاد لرستان باید گروه بندی شوند، گفت: در مرکز استان لرستان حدود ۴۰ سمن حوزه اعتیاد فعالیت دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان داشت: در شهرستان های استان لرستان تعداد سمن های حوزه اعتیاد کم است.

آقا میرزایی با تاکید بر اینکه مجوز سمن در مرکز استان نباید صادر نشود، عنوان کرد: کار صدور مجوز سمن ها را باید به شهرستان های دیگر استان انتقال داد.

وی با بیان اینکه شهرستان ها باید بین سمن های اعتیاد تقسیم شوند، افزود: هر گروه از سمن ها یک نقطه شهرستان را از ابتدا تا انتهای سال باید پیگیری کرده و مد نظر داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اضافه کرد: در صورتی که سمن های حوزه اعتیاد به درستی مدیریت شوند می توانیم از ظرفیت سمن ها به نحو احسن استفاده کنیم.

آقا میرزایی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در کمیته پیشگیری از اعتیاد به ورزش و جوانان استان لرستان اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه اولویت اول کمیته پیشگیری از اعتیاد در بحث آموزش، آموزش والدین است، گفت: در طرح اجرایی به ۱۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان و ۵۰ هزار نفر دانش آموز آموزش های لازم ارائه داده خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان عنوان کرد: در صورتی که تنها به دانش آموزان آموزش های لازم پیشگیری از اعتیاد ارائه داده شود و والدین از این آموزش ها بی خبر باشند ممکن است آموزش های ارائه شده جوابی عکس داشته باشد

آقا میرزایی با بیان اینکه در بحث آموزش، آموزش و پرورش محور اصلی برنامه های کمیته پیشگیری از اعتیاد است، افزود: ۴۰۰ هزار نفر معلم و دانش آموز در استان لرستان وجود دارد که حدود یک ششم جمعیت استان را تشکیل می دهند و آموزش و پرورش در این امر تاثیر گذار است.