به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علي مويدي در نشست ساليانه توجيهي- تخصصي ويژه كارشناسان فرهنگي و پيشگيري شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي سراسر كشور كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: آموزش در عصر اطلاعات و مباحث ديجيتالي ضروري و حتي در عرصه مبارزه با مواد مخدر حياتي است.

وي با بيان اينكه مخاطبان حوزه پيشگيري از اعتياد، انسان ها هستند ، افزود: براي اينكه بتوانيم در اجتماع تاثيرگذار باشيم، راهي جز ارايه آموزش، اطلاعات، دانش و فنون جديد به افراد جامعه نداريم.

قائم مقام دبيركل ستاد افزود: امروزه اهميت آموزش در حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد بر همگان روشن است، بنابراين كارشناسان فرهنگي و پيشگيري از اعتياد، مي بايست آموزش ديده، حرفه اي، سخنور، سخنگو و تاثير گذار بر ذهن و فكر مردم باشند.

مويدي افزود: پيشگيري از اعتياد يك موضوع راهبردي است و انساني هم كه مي خواهد در اين حوزه به ديگران تعليم دهد بايد داراي عمق فكري و اطلاعاتي باشد تا موثر واقع شود.

وي با اشاره به جلسه اخير دست اندكاران حوزه مبارزه با مواد مخدر در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) بيان كرد: آن جلسه نشان داد كه تحقق رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر براي معظم له ، مسئولين كشور و سازمان هاي ذي ربط امري ضروري است و دغدغه ايجاد شده در بين اقشار جامعه نيز نشان مي دهد كه يك تحول و وحشت نسبت به اعتياد ايجاد شده كه نتيجه آن بيانگر كاهش كم اعتياد در كشور مي باشد.

اين مقام مسئول در ستاد ادامه داد: آرزوي ما بود كه مسئولين نسبت به اعتياد و پيشگيري از آن، دغدغه داشته باشند كه بايد نسبت به اين امر، به عنوان فرصتي طلايي نگريست.

مويدي افزود: تمركز بر پيشگيري تنها راه برون رفت از اعتياد است، حوزه پيشگيري نيز داراي حلقه ها و زنجيرهاي بهم پيوسته همچون درمان، مقابله، صيانت و ... است كه مي بايست به همه حلقه هاي آن توجه داشت.

وي در پايان بر لزوم انجام كارهاي پيشگيري با تمركز بر كار علمي و پژوهشي، تلاش روزانه و مستمر در حوزه پيشگيري از اعتياد، تغيير باورهاي غلط در جامعه در مورد مصرف مواد مخدر و اعتياد، فراگيري مهارت هاي زندگي و فرزندپروري، ايجاد تنفر و وحشت نسبت به اعتياد در كانون هاي هدف با گفتمان سازي و تحقق رويكرد اجتماعي شدن امر مبارزه و مطالبه گري از دستگاه هاي عضو تاكيد كرد و گفت: شيوع اعتياد شرايط خوبي را در كشور منعكس نمي كند ، لذا بايد هوشمندانه و با دانش و برنامه ريزي وضعيت موجود رصد شود و همچنين با دستگاه هاي مربوطه و فرابخشي در ارتباط بود.