به گزارش ایرنا سردار «علی مویدی» شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: رهبری پس از دریافت این گزارش اعلام کردند که 20 سال در حوزه آسیب های اجتماعی عقب هستیم.

وی ادامه داد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی دنبال می شود.

وی گفت: اولویت مبارزه با مواد مخدر در سال جاری مقابله بوده که سال آینده به موضوع پیشگیری نیز توجه بیشتری صورت می گیرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه استان کرمان الگوهای خوبی را ارائه کرده است اظهار داشت: ایجاد هشت منطقه اقتصادی یکی از ایده های خوب و ظرفیت های استثنائی در استان کرمان بوده است که بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: استان کرمان از سه استان هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر است و بیشترین توان در حوزه مقابله در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان متمرکز شده است.

مویدی اظهار کرد: مقابله و مبارزه با اعتیاد نیازمند دانش خاصی است و در سال های اخیر بیشتر به مبارزه پرداخته شده است.

وی افزود: علاوه بر کشف 100 تن مواد مخدر امسال در استان کرمان میزان قابل توجهی از مواد مخدر نیز بر اساس گزارش استان کرمان در سایر استان ها کشف شده که جای تقدیر دارد و نشانگر جایگاه ویژه استان کرمان در این زمینه است.

وی گفت: وجود مرکز سگ مواد یاب جزء الزام های ضروری است و باید تا پایان سال 50 تا 60 درصد پیشرفت می داشت که پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا زمین و امکانات دیگری را نیز تامین کرده اند و سال آینده تکمیل می شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: راه اندازی پایگاه اطلاعاتی نیز 10 تا 15 درصد پیشرفت داشته است و در سال جاری باید به 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی می رسید.

وی گفت: برای تجهیز پارکینگ مواد مخدر نیز در امسال و سال آینده اعتباراتی اختصاص می یابد.

وی افزود: امسال 80 میلیارد تومان برای سازمان زندان ها اختصاص یافته است و باید پیگیری های لازم برای جذب آن انجام شود.

وی گفت، با حذب این میزان اعتبار، برای تکمیل اردوگاه کرمان نیز اعتبارات لازم اختصاص می یابد.

مویدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال اعدام کردن افراد نیستیم گفت: جالب است که برای فردی حکم اعدام صادر می شود و بعد با قرار وثیقه آزاد می شود.

وی ادامه داد: این افراد نه باید اعدام و نه آزاد باشند بلکه حد میانه و زندان ابد برای قاچاقچیان کلان مواد مخدر تعیین شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: در بحث داروی ترک اعتیاد مافیای بسیار پیچیده ای در توزیع متادون در حال شکل گیری است و دست کمک به سوی پلیس و سایر نهادها دراز می کنیم که این مافیا را شناسایی کنند.

وی امروز (چهارشنبه) در نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز شرکت و سخنرانی کرد.