استاندار قزوین، مبارزه با اعتیاد را نیازمند همکاری همه دستگاه ها و نهادها دانست و گفت: این موضوع ابتدا باید از خانواده و آموزش و پرورش دنبال شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: به جای هزینه در حوزه صلبی مرتبط با مواد مخدر باید توجه ویژه‌ای به آموزش، کارآفرینی و اشتغال داشته باشیم چرا که این مسایل در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه انتقال آموزه های ضروری برای افزایش مهارت های زندگی راه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را هموارتر می کند،اضافه کرد: پیشگیری های فرهنگی به معنای آموزش از خانواده تا مدرسه، از مدرسه تا دانشگاه و از دانشگاه تا جامعه است.

استاندار قزوین تاکید کرد: همه گروه‌های سنی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و سهم جوانان بیش تر از دیگران است بنابراین رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری مهم و ضروری است. زاهدی همچنین خواستار برنامه ریزی برای کاهش اعتیاد در جوامع کارگری شد و اظهار داشت: در این خصوص باید با برنامه حرکت کنیم.

وی به موضوع اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر جدید اشاره کرد و افزود: در بحث اطلاع رسانی آمار و ارقام مسائل مربوط به مواد مخدر و آگاهی رسانی مواد مخدر جدید باید دقت لازم انجام شود تا خود به نوعی آسیب پذیری ایجاد نشود و جنبه تشویقی برای جوانان نداشته باشد.

استاندار قزوین نقش فرهنگ‌سازی از مسیر بزرگان مذهبی و برنامه های صدا و سیما را بسیار مهم دانست و افزود: بهترین اقدام در مسیر پیشگیری از اعتیاد آموزش خانواده ها و همچنین توجه به آموزش در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.