زهرا رشيدي نژاد در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشاركت سازمان‌هاي مردم‌نهاد (سمن) در مبارزه با مواد مخدر براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ضروري و موثر است و هر چه ميزان مشاركت بيشتر باشد، تاثير بيشتري خواهد داشت، همچنين برگزاري كارگاه‌هاي پيشگيري از اعتياد، فرزند پروري و مهارت هاي زندگي تاثير بسياري در پيشگيري از اعتياد افراد دارند.

وي افزود: نيروهاي جمعيت همياران سلامت روان با مشاركت مردم به شناخت مسائل و مشكلات مي‌پردازند و با استفاده از توانايي‌هاي خود اقدام به رفع مشكلات و برآورده كردن نيازهاي جامعه مي‌كنند.

مديرعامل جمعيت همياران سلامت روان بيان داشت: اين جمعيت بيش از 400 پايگاه سلامت اجتماعي دارد و گروه‌هاي همياري در سراسر كشور مشغول به فعاليت هستند.

رشيدي‌نژاد با اشاره به برگزاري همايش ملي صيانت و گفتمان‌سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر در 13 الي 14 آذر ماه جاري گفت: اين جمعيت در كنار 8 سازمان مردم نهاد ديگر در دبيرخانه اين همايش مشغول به فعاليت است تا همايش هر چه باشكوه تر برگزار شود.

وي افزود: برگزاري چنين همايشي موجب ايجاد انگيزه و ارتباط و همبستگي بيشتر سازمان‌هاي مردم نهاد شده است و اگر در روند مبارزه با مواد مخدر موثر باشد، خوب است كه به صورت سالانه برگزار شود.