يك نماينده سابق مجلس با اشاره به اينكه تحقق و عملياتي شدن برجام سبب كاهش اعتياد مي‌شود، گفت: ايجاد اشتغال و فراهم شدن بستر فعاليت‌هاي اقتصادي در مبارزه با اعتياد يك كليد مهم و اساسي به شمار مي‌رود.
نادر فريدوني در گفت‌ وگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: در رابطه با اعتياد و مبارزه با مواد مخدر در نكته اول بايد به افزايش مراودات و تعاملات بين المللي و خارجي توجه داشت تا با همكاري كشورهايي همچون افغانستان و پاكستان بهتر بتوانيم با اين بليه شوم مبارزه كنيم.
وي افزود: البته اين تعملات تا حدودي وجود داشته ولي عدم همكاري مناسب از جانب برخي كشورها مشهود است كه بخشي از آن ناشي از مواضع سياسي و بخشي فشار قاچاقچيان در كشورهاي ديگر است ولي با اين حال بايد مرزهاي ايران به شدت كنترل شود تا شاهد ورد مواد مخدر ولو به مقدار اندك نباشيم.
اين نماينده سابق مجلس با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي بايد گشت‌هاي ثابت و سيار خود را براي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر در سطح شهرهاي كشور نيز تقويت كند، عنوان داشت: امكانات و تجهيزات بيشتر و مجهزتري در اين راستا بايد در اختيار اين نهاد قرار گيرد تا بتوانيم موفقيت‌هاي بيشتري را در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته باشيم.
فريدوني بيان كرد: البته در كنار مبارزه با قاچاقچيان نبايد از مسأله فرهنگ سازي غافل ماند و با تقويت سازمان‌هاي مردم نهاد همچنين توسعه آنها در پيشگيري از اعتياد گام برداريم. همكاري و مشاركت دستگاه‌ها در اين زمينه ضررورت دارد و رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بسيار مثبت بوده و به نظرم مناسب است.
وي عنوان كرد: ايجاد اشتغال و فراهم شدن بستر فعاليت‌هاي اقتصادي در مبارزه با اعتياد يك كليد مهم و اساسي به شماررفته و مانع از رخنه تفكرات غلط و بروز آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد مي‌شود. همچنين رشد اقتصادي سبب كاهش تورم، افزايش رفاه اجتماعي و كم رنگ شدن اعتياد در سطح كشور مي‌شود.
اين نماينده سابق مجلس به موضوع برجام اشاره داشت و تصريح كرد: زماني كه سرمايه‌هاي بلوكه شده ايران به كشور بازگردد و كاهش فشار ناشي از تحريم‌ها را شاهد باشيم كسب و كار و توليد رونق يافته و اين موضوع به صورت غير مستقيم سبب مبارزه با اعتياد و مواد مخدر مي‌شود.
فريدوني با بيان اينكه مجلس شوراي اسلامي با نهادينه كردن قوانيني كه سبب نهادينه شدن عدالت اجتماعي مي‌شود در مبارزه با اعتياد نقش موثري را مي‌تواند ايفا كند، خاطر نشان ساخت: بايد به فكر عملياتي و تحقق برجام در كشور باشيم تا از اين طريق علاوه بر رشد اقتصادي، كاهش آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد را شاهد باشيم.