به گزارش خبرنگار مهر، همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور با حضور فرید براتی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

فرید براتی در این همایش گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی ملزم شده با ساماندهی معتادان نسبت کاهش نرخ اعتیاد اقدام کند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بر اساس این برنامه لازم است نسبت به کاهش ۲۵ درصدی نرخ اعتیاد در کشور برنامه ریزی کنیم تا از آسیب های این حوزه جلوگیری شود.

براتی یادآور شد: مشارکت اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی، تقویت و تثبیت و تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ رفتاری مبتنی بر اخلاق و مهربانی از دیگر برنامه هایی است که برای تحقق اهداف پیش بینی شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت نرخ ابتلا به HIV در میان معتادان ۳۹ درصد و روابط جنسی ۴۱ درصد است که این وضعیت باید مراقبت شود.

براتی اظهار داشت: مرکز مشاوره و مداخلات روان شناختی بویژه در مورد خانواده هایی که مشکلات اجتماعی دارند باید برنامه مدونی داشته باشد و برای کاهش آسیب ها اقدام کند.