به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد محمدی‌قیداری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته ٧١٢ مورد مراجعه به اورژانس اجتماعی در استان گزارش شده است، اظهار داشت: در حدود سه هزار و ٦٣٤ مورد به منظور انجام مشاوره قبل از طلاق مراجعه به بهزیستی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ٢٧ هزار ٦٨١ مورد خدمت تخصصی در بهزیستی استان انجام شده است، ابراز کرد: سه نفر نیز در خانه سلامت بهزیستی پذیرش شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مدت سه ماهه گذشته ١٧٢ نفر به خانه سلامت بهزیستی استان مراجعه و خدمات دریافت کردند، تصریح کرد: در زمینه بازپروری زنان آسیب‌دیده نیز ٥ نفر در مراکز بهزیستی استان پذیرش و ٥٠٦ نوع خدمت دریافت کرده‌اند.
وی به پذیرش ٢٠ کودک خیابانی در سال گذشته توسط بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: ١٩٨ خدمت تخصصی به این کودکان ارائه شده است.
محمدی قیداری به راه‌اندازی خانه‌های امن زنان در معرض خشنونت اشاره کرد و یادآور شد: ١٧٦ نفر از زنان یاد شده در این خانه‌های امن خدمات دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ٨٩٣ مورد تماس با سامانه ١٢٣ اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان حاصل شده است، خاطرنشان کرد: ٦٢٨ مورد خدمات سیار به مددجویان ارائه شد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته تنظیم سند جامع کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی به اتمام رسید، بیان کرد: این امر تاثیر به سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ٤٥٠ هزار نفر تحت آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجتماع محور در سکونتگاه‌های غیررسمی استان به منظور شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.