به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یازدهمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز(سه شنبه) با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار، حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، سرداریزدی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ، اسدی، دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر، فرهادی و جمالی پور، فرمانداران ویژه شهرستان‌های تهران و ری، مروستی، مدیرکل اجتماعی استانداری و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد ظرفیت پذیرش برای معتادین متجاهر اظهار داشت: باید برای ۱۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران ظرفیت پذیرش ایجاد کنیم که ۲ هزار نفر از این سهمیه، بر عهده شهرداری تهران است. این مهم جزو وظایف ذاتی شهرداری است که از طریق آن در ارتقای امنیت، آرامش و حفظ حقوق شهروندی ایفای نقش کند.

وی افزود: مشکل عمده ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، بحث معتادین متجاهر است که این مقوله در رشد و گسترش این آسیب‌ها، نقش هم افزایی را ایفا می‌کند. در همین راستا باید همه امکانات و بسترها را به کار بگیریم تا معتادین متجاهر پس از درمان به آغوش جامعه باز گردند.

مقام عالی دولت در استان تهران در ادامه نیز خطاب به دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تاکید داشت: باید نامه‌ای خطاب به شهرداری تهران نگارش شده و از این نهاد خواسته شود تا بستر بررسی و واکاوی علمی رسیدگی به معتادین متجاهر را بر اساس قانون فراهم کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: باید این معتادین را پس از ترک و سم زدایی، توانمندسازی کرده و زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم تا بتوانند با انسجام بیشتری به مناسبات اجتماعی خود بازگردند.